torsdag 10. mai 2012

lillefixens dagbok

Ja, nå skal du høre! Idag har jeg hatt en utrolig interessant og spennende dag. Jeg veltet ut av sengen klokka ti, og tuslet inn på badet, hvor jeg satt på do og spilte Wordfeud så lenge at beina mine sovnet. Deretter laget jeg meg frokost: to delikate brødskiver, med utrolig spennende og eksotisk pålegg, nemlig gulost fra Synnøve Finden. (Apropo Synnøve Finden; av en eller annen grunn blander jeg denne dama med Susanne Sundfør. "Du Jon, gidde du setta på den nye fra hu Synnøve Finden?") Deretter en svær kopp med kaffe, som seg hør og bør for en journalistikkstudent, etterfulgt av meditasjon hvor jeg visualiserte at jeg noterte så ivrig fra pensumboka at blekket sprutet. Og så: Klar for pensumlesning.

Idag har jeg lært følgende:

* "Kjakan", en gammel krigshelt, er død. 94 år gammel.
* Elisabeth fryser, men trosser været og går trilletur i regnet allikevel.
* Ivar prøver å få presseakkreditering på Hovefestivalen, og Ulrikke har lyst til å bli med.
* Fotballfrue har kjøpt planter til hagen for flere tusen og har TV på loftet, og Ida Wulff skal kåre årets blondine.

Jeg har derimot ikke lært noe om pressehistorie, krimjournalistikk eller å være alene med et kamera.

Nå skal jeg drikke opp dagens tredje supersiza kaffekopp, før jeg legger meg ned i fosterstilling og skammer meg.

1 kommentar:

Egil sa...

stå på Lillefix :)