tirsdag 12. oktober 2010

Javel...

To måneder siden sist innlegg, og det er godt mulig at det er to måneder siden sist treningsøkt også.. På et eller annet tidspunkt datt jeg helt ut av alt som hadde med trening å gjøre. Skjønner ikke helt hva som skjedde, men kjenner at jeg er veldig klar for å komme igang igjen.

Har nettopp kommet på beina igjen etter å ha tilbragt et par dager i senga med kaldsvette og tanngnissel (les: influensa). Er veldig fornøyd med innsatsen til immunforsvaret mitt! Jeg gikk fra å ha 39 i feber og være sikker på at jeg skulle dø til å føle meg helt fin igjen, på to dager. Det lønner seg tydeligvis å spise sunt (for kostholdet har jeg faktisk klart å holde sånn noenlunde intakt, det er intet mindre enn et mirakel!). Antar at jeg bør vente et par dager før jeg begynner med trening igjen, så jeg tenkte at jeg skulle gå tur i morgen og på torsdag, og så begynne med trening igjen fra fredag.

Jeg har vært veldig fram og tilbake en stund, men har funnet ut at det er lurt å virkelig prøve ut ting og gi det en sjans før man bestemmer seg for at det sugde. Derfor skal jeg prøve å følge det samme opplegget i 12 uker. Hvis det viser seg å ikke funke, får jeg heller prøve noe annet de neste 12 ukene.

Javel.. Min slagplan for perioden 15. oktober - 6. januar:

Trening:
Morgenshred før frokost
Gruppetimer på SiS 3 ettermiddager i uka
Søndager er helt treningsfri, men prøver å legge inn en tur, gjerne i ulendt terreng - mye kjekkere enn flat grusvei :)

Ville gjerne trent enda mer, blir totalt avhengig når jeg først kommer igang og elsker følelsen av å være fysisk sliten, men denne høsten har jeg rett og slett ikke tid eller råd til mer. Jo mer man trener, jo mer må man nemlig spise. Det nytter ikke å trene masse og ikke ta til seg nok næring. Det ender med å kræsje og brenne, garantert. Og mat er dyrt. Særlig den maten jeg spiser.

Kosthold:
Har en plan som virkelig begynner å ligne noe, men er ikke 100% fornøyd ennå. Satser på å polere litt til på den, og legge den ut på bloggen før fredag en gang. Så offisiell åpning av Veien til et bedre utseende forsøk #§!"#¤% er altså fredag 15. oktober. Eg glller meg.

Mål:
- Bedre kondisjon --> større lungekapasitet --> synge bedre! :-D
- Slank og veltrent kropp. Hatt det før, har det vel i grunnen ennå, men er ikke fornøyd før jeg oppnår perfeksjon ;-) Jeg vil ha kropp som alle de pene menneskene på TV! Ja, jeg vet at det er et ufattelig overfladisk mål. Men jeg er iallefall ÆRLIG. Og jeg vet at det er fullt mulig og høyst oppnåelig! Say what you want, å ha blitt mamma er ikke ensbetydende med å godta at det heretter bare går nedover med fysikken. Jeg nekter. Seriøst, jeg NEKTER!

Andre ting:
Døgnrytme: Jeg har funnet ut at det er utrolig godt å være tidlig oppe om morgenen. Derfor skal jeg begynne å stå opp kl 6 hver dag. I helgene også :) Hvis noen tror at jeg ikke klarer det, er jeg beinklar for å vedde imot. Seriøst, kom igjen. Opp kl 6, 100 dager på rad. Jeg vedder 1000 kr på at jeg klarer det. Noen som tør å vedde imot?!

Ingen kommentarer: