tirsdag 11. mai 2010

Sleeeeeden

Det blei ikkje te at eg gjekk te skolen verken i går eller idag, for eg e så vanvittigt sleden itte helgå! Har bestemt meg for at nå har eg festa fra meg for ei stonn. Eg så liksom va ferdige med festing, har jo tatt flatt av i det sista... forrige uga blei det to dager på rad... det kjennes GODT på kroppen at det ikkje e sunt! Nytte ikkje å kombinera festing og trening/lavkarbokosthold heller, blir bare tull... særlig nå når eg sga i ketose. Alkoholen ødelegge jo ketosen, og eg orke ikkje å gå ud og inn av den... så eg kjøre null alkohol framøve ei stonn nå, og når eg e ferdige med ketose og deffing og sånt, går eg tebage te den regelen eg hadde tidligere i vår: Minst 7 dager mellom kver gang eg inntar alkohol, og maks to alkoholenheter om gangen - og te ein spesielle anledning, maks ein gang i måneden, e det greit med oppte seks alkoholenheter. Min definisjon av ein alkoholenhet e ei øl eller ett glass vin. Ein drink telle som to alkoholenheter.

Ein aen grunn te at eg e så sleden, eg at eg har snudd døgnrytmen på håvet.. ligge i sengå om kvelden og e supersleden, men får ikkje sova siden kroppen min har vent seg te å ver oppe halva nattå. SÅ: fra nå av sga eg kjøra hardt på dette med å komma meg i seng på ei skjebelige tid, og ikkje minst komma meg opp om morningen. Legga meg seinast 12 og stå opp seinast 8 i ugedagene, og legga meg seinast 2 og stå opp seinast 10 i helgene.

Ja, eg vett, det virke som eg kjøre det vidlaste regimet, og at eg e altfor harde med meg sjøl... Men dette e någe eg virkeligt VIL - å komma i goe fysiske form og å nå målå mine; å springa marathon og å få tebage den strame kroppen eg hadde før eg blei mamma - og nei, det e faktisk ikkje umuligt.. det kreve bare at ein vil det hardt nok og dermed e villige te å jobba hardt for det. Heilt greit; det e ingen skam å ikkje ha kroppen te ein tenåring lenger itte å ha blitt mor - men når kjendisene klare det, så sga PITTLADE eg og klara det ;-) Det e ikkje bare ein temporære ting eg har fått for meg, det e någe eg brenne for. Det e viktigt for meg. Det komme så utrolig mye positivt udav det. Trening har mirakuløse effekt på psyken min, det sama gjelde lavkarbokosthold. Eg har lyst å fortsetta med dette resten av livet.
Konklusjon: Eg syns ikkje det å festa mindre og å ikkje ver oppe halva nattå i helgene e någe stort offer... udelivet i Stavanger e ikkje den ultimate lykke, akkurat :-)

Dette innlegget her blei nesten litt kleint.

Jaffal, status for denne ugå e at så langt har eg spist sånn någenlunde greit, men ikkje fått trent ein puck pga. nedsatt immunforsvar itte helgå. Kan ikkje trena når eg e sleden, det funke bare ikkje.. Nytte kje å bryda ner kroppen og forventa at an sga bygga seg sjøl opp igjen når an allerede e opptatt med å bøta på skadene itte helgås utblåsning. Kan likså godt bare ta rennefart og sykla vannrett ner i helvete.

Derfor: Viktigt, VIKTIGT, med nok søvn og å ta vare på kroppen.

Så sånn e det.

Ingen kommentarer: