søndag 9. mai 2010

Karbokoma

Denne helgå her har eg gitt fullstendig blaffen i heile lavkarboen, og det kjennes på kroppen... Så fra og med i mårå sga det bli godt å komma tebage i rutinen igjen :-)

Idag har meg og Jonas gått tur rundt Store Stokkavann med to venninner og dis respektive bikkjer :-) Jonas storkoste seg. Han ville gå sjøl nesten heila tiå, og siden turen va på 8 km, blei han rimelig sliten... tror han gjekk sjøl hvertfall halvparten av turen, og 4 km e jo et stykke for ein liden tass :-)

Plan for uke 19:
- Eg sga gå te og fra skolen kver dag (4 km kver vei). Nå e det jo så mildt og fint ude at d e bare kos :-) Har Jonas kver dag i ugå så komme siden faren e på reis med jobben, så eg kan legga sekken i vognå og sleppa å gå med an på ryggen.. Praktisk :-P Skolesekken min e ikkje akkurat ergonomisk utforma.. og eg e svært lide interessert i å begynna å få vondt i korsryggen igjen!
- Trening man, ons, fre og søn: 20 min. styrketrening + 40 min. veksling mellom rask gange og jogg med 4x4-intervaller på slutten
- Kosthold: Lavkarbo på ketosenivå, men med mellommåltid med litt ekstra karbs itte treningsøktene. Mellommåltidet e den ultimate motivasjonen for treningen, og sga bestå av følgende: Hardkokt egg, jordbær, valnøtter og mørk sjokolade (70%). NAM.

Eg syns jo at ketose va ekkelt, men har funne ud at eg vil gi det ein ny sjanse fordi eg følte at eg hadde bedre utholdenhet i ketose enn på Fedon-nivå.

Har og bestemt meg for å kutta ud å gå på badevektå, og heller skaffa meg ei vekt som måle fettprosent og muskler osv. E leie av å gå og fundera på om det e fett, vann eller muskler som utgjørr vektforskjellen.

Sånn... det va godt å få det nerskreve. Alt blir mye merr øvesiktlig med ein gang :-)
Glede meg faktisk te å gå te skolen imårå, sjøl om det 4 km oppøvebakke... :-P Godt å få brukt kroppen litt!

Ingen kommentarer: