mandag 3. mai 2010

Då va me igang igjen.. :-)

Spise nå ein små-liberal versjon av lavkarbo, prøve å holda karbohydratene på rundt 50 g om dagen. Minimum 25 g, maks 75 g. Vil ikkje ver i ketose, syns det va ekkelt. Spise minst mulig kornprodukter, og har kutta ud melkeprodukter. Fantastisk bra effekt på psyken! Føle meg sterke, rolige og harmoniske.. digg og ikkje minst uvant følelse :-)
Har satt ei maksgrensa på ca. 90 g protein om dagen, prøve å holda meg på rundt 80 g. Ikkje bra med for mye siden det belaste nyrene, og øveskuddet blir lagra som kroppsfett...
Fett har eg ingen begrensning på.. Spise te eg e behagelig mette, og stole på at kroppen regulere inntaket :-) Ein kan visstnok spisa ubegrensa med fett uden å gå opp i vekt, så lenge ein ikkje øvestige ca. 72 g karbohydrater om dagen. Kjøre meierismør, kokosnøttolja og olivenolja. Sunt og godt :-) Itte mange runder med research har eg slått meg te ro med at fett og kolesterol ikkje forårsage hjerteproblemer - rektigtnok så lenge ein ikkje kombinere det med sukker, kvitt mel og andre skumle matvarer med høge glykemiske indeks ;-) (ja, eg har blitt ein mat&helse-nerd.. excuse me!)

Har bytta ud jogging med "power-walking" - dvs. at eg har musikk med rask rytme på ipoden eller mobilen og prøve å gå i takt med musikken.. Rimelig høgt tempo, tebagelegge liga store avstander på samme tid som når eg jogge, iallefall ikkje langt ifra. Kan nesten kallas kappgang :-P Kjennes veldig godt i lårå!

Idag har eg hatt meg ein "power"-runde ner te og rundt Lille Stokkavann (tesamen ca. 4.5 km), og så har eg trent styrkeøvelser for magen og rompå hjemma på stuegolvet i ca. 20 minutter. Greit fornøyd med dagens innsats :-)
Imårå satse eg på å ta for meg Store Stokkavann, 8 km :-) Har satt meg som mål å delta i NY Marathon høsten 2011, og dette e vel på 4,2 mil om eg huske rett.. med andre ord litt i øvekant av fem runder rundt Store Stokkavann.. Har 18 mnd på meg te å komma i form, så det sga forhåpentligvis gå smertefritt :-) NY Marathon sga springas og ikkje kappgås, då, så må vel igang med jogging ittekvert.. men foreløpig e rask gange så utrolig mye merr behagelig.. Og eg e øvebevist om at det har liga goe oppstrammings-effekt som jogging :-)

Då va det leggetid, i mårå sga eg på jobbintervju på ein klesbutikk på Madla Amfi. Wish me luck! Eg trenge sårt någe å henga fingrene i de helgene eg ikkje har Jonas, og savne å jobba i butikk. E så kjekt å ver ude blant folk og føla seg litt nyttige! Og så e det ikkje te å stikka onna ein stol at pengene ville komt godt med :-)

G'night folkens!

Ingen kommentarer: