torsdag 21. oktober 2010

Stikkord for dagen: Snø og fårikål

Det har vært dårlig med blogging de siste dagene, men jeg har en ytterst gyldig grunn. Jeg innså at jeg var blitt skummelt avhengig av PC-en min (jfr. Facebook-status "eg e i et kjærlighetsforhold med laptopen min" <-- skrevet i minifylla mens jeg var på besøk). Når du egentlig skal være sosial, dvs. drikke rødvin og ha Lost-maraton, burde det være en enkel sak å glemme Facebook i noen timer. Faktisk burde det ikke være noen sak i det hele tatt. Sannheten slo meg hardt og nådeløst. Det var på tide å ta drastiske grep. Frivillig tvang og det som verre er. Så fra lørdag morgen til ca. tirsdag kveld, lå laptopen min pent avslått, oppi sekken, inne på soverommet. Glidelåsen var til og med igjen. Hah! Jeg bestemte meg for at kravet for at den skulle komme fram igjen, var at jeg skulle fullføre en liste med husarbeid som jeg har vært litt for lat med i det siste. Og det viste seg å være både genialt og ufattelig bra tima. For i går kveld, når jeg lå hjemme på sofaen med vondt i magen og syns synd på meg selv, hadde jeg både strøken leilighet og nye usette episoder av 9 av yndlingsseriene mine :-)

Sånn ellers så har dette vært en veldig bra uke kostholds-wise, men trening har det vært lite av siden jeg ikke har vært helt i form. Jeg kan vel egentlig ikke si at jeg har vært syk, men er øm og vond i halsen. Hadde jeg ikke hatt fullstendig angst for sykehus og nåler, hadde jeg nesten vurdert å fjerne mandlene. Men jeg antar at de er der for en grunn... Ved nærmere ettertanke er det forresten ikke sikkert. Man skulle jo tro at blindtarmen også var der for en grunn. Men den har absolutt ingen funksjon. Dette må googles.

Dagens måltider:
Frokost: Eggerøre med chili og hvitløk, 8 stk. oliven
Lunsj: Blandede salatgrønnsaker med fetaost og oliven (sa noen oliven-dilla..?)
Mellommåltid: Cashewnøtter
Middag: Fårikål. Jeg hadde masse fårikål-kjøtt i frysa som jeg handlet på tilbud for et par uker siden. Måtte jo teste det på meg selv før jeg eventuelt inviterer middagsgjester :) Det ble veldig vellykket, og det skulle bare mangle, for en enklere rett å tilberede skal man lete lenge etter.. Omtrent sånn: "Putt alt i en gryte, kok opp, la stå". Laget bare en porsjon, men det ble veldig mye. Er stappmett, og har ennå rester igjen til kvelds. Digg :)

Trening:
Ifølge planen min skulle jeg ha trent Body Pump oppe på SiS idag, men siden jeg følte meg litt slakk i hakket, tok jeg en "spanske". Jeg satte på høy musikk og hoppet og danset rundt i stua. De første fem minuttene forløp noe halvtamme, av redsel for at naboene kunne se inn. Men så tenkte jeg, hei, la dem få noe å le av. Derfra tok det flatt av. Regner med at all tvil eventuelle tilskuere noensinne måtte ha hatt vedrørende det faktum at jeg er riv, ruskende gal, er forduftet. Men de gale har det jo godt. Og man er aldri så gal at det ikke er godt for noe.

Takk for idag.

Forresten så snødde det i dag tidlig.

Ingen kommentarer: